.Visita dinamitzada al Poblat del Turó Rodó de la ma d’una dona ibera, l’Edereta.
Aquest personatge fictici, habitant del Turó Rodó, explicarà qui eren els ibers i com vivien tot mirant les troballes arqueològiques ( muralla, sistemes defensius, sitges) i visitant la reconstrucció de la casa ibera.
.Gimkana Fotogràfica a realitzar per tot l’espai del poblat iber i resolució conjunta.
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
.Identificar variables temporals (durada, successió, ritme, simultaneïtat, etc.), pel que fa a les grans transformacions i conflictes que caracteritzen l’època contemporània i identificar algunes de les seves arrels històriques.
.Situar en el temps i en l’espai els fets històrics rellevants, aplicant la periodització convencional, tot identificant diferents ritmes evolutius de les societats i valorant el caràcter no lineal de l’evolució històrica.
.Seleccionar, contrastar i interpretar la informació a partir de fonts diverses per comprendre un fet històric, tot distingint entre informacions rellevants i anecdòtiques i entre informacions objectives i subjectives.
.Valorar les manifestacions culturals i artístiques dins el seu context històric i com a expressió estètica de les societats humanes.
.Desenvolupar una actitud activa amb relació a la defensa i conservació del patrimoni natural i cultural, i contribuir a donar-lo a conèixer.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
.Cronologia i temps històric. Situació en el temps i en l’espai dels fets històrics Periodització convencional. Formes de comptar el temps d’altres cultures. Coneixements històrics temporals: canvi, continuïtat, sincronia, diacronia, successió, simultaneïtat, causalitat...
.Fonts primàries i secundàries. Fiabilitat i idoneïtat de les fonts. Interpretació i contrast de les fonts històriques. Els arxius.
.Les dones en la història i en les societats actuals.
.Les manifestacions artístiques en el seu context històric. Valoració estètica. Estils i llenguatges expressius.
.Anàlisi d’imatges com a fonts històriques, referents estètics i interpretacions de la realitat. Ús i descodificació de llenguatges icònics, simbòlics i audiovisuals.
.Defensa, protecció i difusió del patrimoni historicoartístic i cultural. Els museus.